> تور

انتخاب دمو

بیمه نامه سفرهای خارجی



نکات اولیه و هزینه

برای جلوگیری از حوادث احتمالی در سفر با هزینه ای بین 60 تا 150 هزار تومان خود را بیمه کنید.

اطلاعات مربوط به بیمه را در این صفحه برای شما توضیح داده ایم اما حتما نحوه ی استفاده از بیمه را از شرکت فوق بپرسید.

بعد از بیمه شدن شماره واتس اپ یا تلگرام شرکت بیمه کننده را به همراه داشته باشید.

پیشنهادی ما برای شما بیمه: ملت، آسیا، سامان و ایران میباشد.

در صورت بروز هرگونه حادثه ، تمام جزئیات بین شما و شرکت بیمه میباشد و تیم ما مسئولیتِ پیگیری اتفاقات رخ داده در مقصد را ندارد.


نحوه پیگیری خسارت در محل حادثه

مسافرین خارجی در صورتی که دچار حادثه شوند، جهت دریافت خسارت بیمه باید با شرکت کمک رسان تماس گرفته و شماره بیمه نامه خود را اعلام کنند. مسافر باید اطلاعاتی را در مورد خود، مدت اعتبار و شماره بیمه نامه را در اختیار اپراتور قرار دهد. در کنار تمامی این اطلاعات، توضیح اتفاقی که حادث شده نیز از جمله اطلاعاتی است که مسافر باید به شرح آن بپردازد.

البته تماس با اپراتور در محل، زمانی کارگشا است که شرکت کمک رسان، امکان پرداخت خسارت در محل را برای بیمه شونده فراهم کرده باشد. اگر یک مسافر نتواند در طی سفر، خسارتی که به او وارد شده است را دریافت کند، باید تمام هزینه هایی که پرداخت کرده، به همراه رسید آنها نزد خود نگه داشته و بعد از آنکه به کشور، بازگشت تمامی مدارک را به شرکت بیمه ارائه دهد و خسارت خود را دریافت کند.

نحوه دریافت خسارت گم شدن چمدان

مسافرینی که در حین سفر چمدان خود را گم کنند، در صورتی که بیمه مسافرتی در اختیار داشته باشند، می توانند به پرسنل فرودگاه مراجعه کرده و فرمی موسوم به فرم دریافت خسارت و یا فرم PIR را دریافت کنند. بهتر است در پروازهای خارجی، کارت پرواز و یا رسید مربوط به تحویل بار را نزد خود نگه دارید تا اگر چمدان و وسایل خود را گم کردید، بتوانید گم شدن آنها را با ارائه یک مدرک ثابت کنید.

اگر 21 روز بعد از اعلام مفقودی، چمدان و وسایل شما پیدا نشود، فرودگاه و یا ایرلاینی که بلیط خود را از آن تهیه کرده اید، خسارتی به شما پرداخت می کند، که این البته یک قسمت از ماجرا است.

مسافرینی که بیمه مسافرتی دارند می توانند چک خسارتی که فرودگاه و یا ایرلاین به آنها داده است را به نامه فرودگاه، ضمیمه کرده و به شرکت بیمه تحویل دهند. بیمه نیز خسارت را به آنها پرداخت می کند.

خسارت گم شدن مدارک

اگر مدارک شناسایی یک مسافر در حین سفر گم شد، باید از سفارتخانه برگه عبور گیرد. برخی سفارت خانه ها برای صدور این برگه، مبلغی را از مسافر دریافت می کنند. بعد از آنکه مسافر به کشور برگشت اگر پاسپورت اعتبار داشته باشد که می تواند المثنی آن را دریافت کند و در صورتی که مدت زمان زیادی از اعتبار آن باقی نمانده باشد، باید برای تعویض و صدور مجدد آن اقدام کند. مسافرینی که برای دریافت المثنی و برگه عبور هزینه ای را پرداخت کرده اند، با کمک بیمه مسافرتی می توانند هزینه ای که پرداخت کرده اند را باز پس گیرند.

برخی کشورها به مسافرین دارای پاسپورت این اجازه را می دهند تا بتوانند سیم کارت و یا اینترنت رایگان خریداری کنند. اگر مسافری به دلیل آنکه گذرنامه خود را گم کرده، مجبور باشد برای سیم کارت و یا اینترنت هزینه ای بپردازد، شرکت بیمه باید به واسط صدور بیمه مسافرتی، خسارت هایی که به مسافر وارد شده است را نیز پرداخت کند.

  • برای اطلاع از مزایا ، شرایط و استثنائات بیمه نامه خود حتما دفترچه بیمه ‌نامه و بیمه ‌نامه صادر شده خودتان را با دقت مطالعه بفرمایید.
  • بیمه گزاران محترم لازم است تا تمامی مدارک خود را از سفر به ایران بیاورید.
  • حداکثر زمان لازم برای دریافت خسارت و بررسی پرونده شما هفت روز است. بررسی پرونده های مربوط به خسارت پس از مهلت ذکر شده، منوط به موافقت شرکت بیمه گر می باشد.

خسارت درمانی

برای دریافت خسارت های درمانی، به دو شکل می توان عمل کرد؛ برخی خسارت ها در داخل کشور مقصد به مسافر پرداخت می شود و برخی از خسارت ها نیز بعد از بازگشت مسافر به کشور به او داده می شود. به عنوان مثال، برخی هزینه ها مانند هزینه های بستری و یا جراحی در خارج از کشور و توسط شرکت های کمک رسان مسافر پرداخت می شود، اما در مورد هزینه هایی مانند هزینه های فوریتی دندانپزشکی، مسافر موظف است در کشور مقصد هزینه درمان را پرداخت کرده و بعد از ورود به کشور، با مراجعه به شرکت بیمه، خسارت را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه

  • ارائه تمامی فاکتورهایی که توسط مسافر پرداخت شده است
  • گزارش بیمارستان و یا پلیس که شرح حادثه در آن عنوان شده است
  • بیمه نامه و شناسنامه
  • ارائه اصل و کپی گذرنامه و بلیط
  • ارائه پرونده پزشکی

هتل های دیگر ما در وان

مشاهده همه
بالا